LANGKAH
|
ISI PELAJARAN
|
LANGKAH PENGAJARAN
|
CATATAN
|
|
AKTIVITI GURU
|
AKTIVITI MURID
|
|||
Langkah
2
(20
minit)
|
Membaca teks berbentuk dialog.
|
i.
Guru meminta murid membaca semula
teks secara individu.
ii. Guru meminta
murid menyatakan ayat permintaan. [dalam kumpulan].
iii. Guru meminta murid menyatakan ayat pesanan yang
terdapat dalam teks secara individu
Contoh soalan:
a) Nyatakan ayat permintaan yang terdapat dalam petikan.
i. _________________________________
ii. _________________________________
iii. _________________________________
|
i. Murid membaca teks secara perlahan.
ii. Murid membaca ayat permintaan yang terdapat dalam
teks.( individu )
iii. Murid menjawab soalan lembaran kerja yang diedarkan.
|
Strategi
/ Teknik :
·
Perbincangan kumpulan [5 orang murid dalam 1 kumpulan]
|
Refleksi
/ Penutup
(5
minit)
|
Menyatakan semula peralatan gotong-royong.
|
i.
Guru bertanya semula peralatan yang digunakan untuk bergotong-royong.
ii. Guru membuat rumusan mengenai tajuk pelajaran.
|
i.
Murid menyatakan kembali peralatan-peralatan yang digunakan untuk
bergotong-royong.
ii. Murid menyanyikan lagu
Tajuk: Bergotong-royong.
|
Strategi
/ Teknik :
·
Sesi soal jawab
|
Wednesday, November 14, 2012
-sambungan RPH 1c
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment