LANGKAH
|
ISI PELAJARAN
|
LANGKAH PENGAJARAN
|
CATATAN
|
|
AKTIVITI GURU
|
AKTIVITI MURID
|
|||
Set
induksi
(10
minit)
|
Tajuk : Gotong-royong menamakan dan menyatakan
peralatan yang dilihat.
|
i.
Guru memperlihatkan peralatan-peralatan yang terdapat di atas meja guru.
ii. Guru meminta pelajar menyatakan peralatan-peralatan
yang mereka lihat satu persatu.
iii. Guru menyoal apakah kegunaan peralatan-peralatan
tersebut serta bila masa digunakan.
iv. Guru menyatakan tajuk pelajaran hari ini. “Gotong-royong
Membersihkan Sekolah”
|
i.
Murid menyatakan peralatan yang
diperlihat secara kelas.
ii. Murid mengangkat tangan kemudian menjawab peralatan
yang dilihat..
iii. Murid menjawab soalan-soalan yang diajukan oleh guru.
|
Strategi
/ Teknik:
·
Sesi soal jawab antara guru dengan murid.
BBB
·
Benda Maujud
|
Langkah
1 Perkembangan
(25
minit)
|
Membaca Teks [Berbentuk dialog]
|
i.
Guru meminta dua orang untuk membaca
teks
ii. Guru meminta
murid menyatakan ayat arahan yang terdapat dalam teks
iii. Guru meminta murid menyatakan ayat pesanan yang
terdapat dalam teks secara individu.
|
i.
Murid membaca dan meneliti teks tersebut.
ii. Murid menyatakan ayat arahan yang terdapat dalam teks
secara individu.
iii. Murid menyatakan pesanan yang terdapat dalam teks.
|
Strategi
/ Teknik:
·
Soal jawab antara guru dengan murid.
KBKK
·
Menjana idea.
|
Wednesday, November 14, 2012
-sambungan RPH 1b
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment